niedziela, 24 listopada 2013

Aparat na zęby

Od 2012 roku mam aparat na zęby. Zanim dostałam aparat w ogóle nie wiedziałam jak to jest i co mnie czeka. Dzisiaj chciałabym się z wami podzielić kilkoma rzeczami na jego temat.

CZY TO BOLI?
Opowiedziałabym na to pytanie, że to wszystko zależy. Zakładanie aparatu nic mnie nie bolało, gorzej było następnego dnia. Potrzebowałam jakiegoś tygodnia żeby się przyzwyczaić, lecz nie powiem żeby to było proste. Jedzenie było dużą męką i nie mogłam jeść tego co lubię. Niestety nie tylko w pierwsze dni bolą nas zęby. Jeżeli chodzimy na wizyty zostaje nam na ogół zmieniany łuk który ma za zadanie ruszać nam zęby. Niestety kilka dni po tym również możemy odczuwać ból, na szczęście nie zawsze tak jest.

ILE TO WSZYSTKO KOSZTUJE?
Niestety aparat nie jest tanią rzeczą. Sam aparat kosztuje z 3000 zł plus do tego musimy doliczyć jeszcze ceny wizyt. Musicie się starać jak najszybciej go ściągnąć, bo każda wizyta to nowy wydatek, w moim przypadku to 100 lub 150 zł za wizytę. 

SAMO SIĘ WYPROSTUJE! 
No niestety tak nie jest. Ja myślałam że tak będzie ale się myliłam. Może nie każdego to dotyczy lecz mnie tak. Żeby wyrównała nam się na przykład środkowa oś zębów musimy nosić takie gumeczki, które nam w tym pomogą. Musimy je nosić na noc, lub najlepiej przez cały dzień. Jak już nam ściągną aparat musimy nosić aparat wyciągany, żeby nasze zęby nie wróciły na dawne miejsca.

SZKODA CZASU! 
Na wszystkie wizyty niestety tracimy trochę czasu. A czas jest cenny! Ja muszę dojeżdżać i na dodatek czekać tam na swoją kolej, bo zawsze jest małe opóźnienie.

MYCIE ZĘBÓW!
To prawda, że jeżeli posiadamy aparat powinniśmy częściej myć zęby. Podczas jedzenia w aparacie zostaje naprawdę dużo resztek jedzenia. Najlepiej myć zęby po każdym posiłku, ale nie oszukujmy się nie zawsze mamy warunki i chęci.

PRZESZKADZA W JEDZENIU!
Jak już pisałam bolą nas zęby po zmianie np. łuku - w skrócie po wizycie. Potem przez tydzień nie mogę jeść twardszych rzeczy ale zdarza się że nawet nie mogą ugryźć skórki od chleba. Nie martwcie to przechodzi i nie jest takie złe.

SĄ EFEKTY! 
Na razie wymieniłam wam same wady, ale nie martwcie się są również plusy noszenia aparatu. Naszym głównym celem jest przecież mieć proste zęby. Nie po to się zgodziliśmy na jego posiadanie. Na pewno po jego ściągnięciu będziecie widzieć zadowalający efekt.

ŁADNIE WYGLĄDA!
Znam jedną koleżankę która chciała mieć aparat bo on bardzo ładnie na zębach i w ogóle. Po części się z nią zgadzam lecz mieć aparat bo on ładnie wygląda!? Przesada. Przyznam że aparaty są ładne, ale może nie u każdego.

Podsumowując mam nadzieję że znaleźliście odpowiedzi na swoje co niektóre pytania i że posiadanie aparatu w przyszłości nie będzie dla was już takie nieznane. Jeżeli posiadacie aparat stały i nie napisałam tu czegoś ważnego lub się z czymś nie zgadzacie napiszcie w komentarzu dla potomnych.






Kocham to zdjęcie ♥

2 komentarze:

  1. fajnie tu i posty też ciekawe na pewno będę częściej zaglądać <3

    http://xforeverxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądasz w aparacie ;)

    OdpowiedzUsuń